Den här låten skrev pappa och Lena till mig och min syster <3

(Gå och fiska)

Ingenting är som förrut
De går ju nu tillsammans ut Till Mingel

 Festen varje lördag natt
En är sambo och den andre
Singel

 Systrar lever i behag
Livet leker varje dag

 Deee går o festar
OOO
Inte en tyst minut

 Alla driiinkar de testar
OOO
Nu känns det allt att friden är slut

 LALALALALALALALALALALALALAAAAAAAALAAAAAAAAA

 Vi har gjort en sång för dom
Som kommer att berätta om
De blundrar

 Som de gjort i sina dar
Nervöst de lyssnar vad vi har
De undrar

 Den ene hata farsans mat
Den andre lever på spenat

 De kallas systrar
OOO
de håller i varann

 på skvaller de lystrar
OOO
Helst på ett riktigt scoop
Är den sann?

 LALALALALALALALALALALAAAAAAAALAAAAAAAA

 Den ene går på gym o dans
Den andre jobbar någonstans
På natten

 Den ene dricker nyttigt te
Den andre avskyr både det
o latten

 Men när det gäller alkohol
Så tar den andre vad hon tål

 Nu skall de festa
OOO
Nu-skall Linda läras upp

 Anna-vill hon skall testa
OOO
Att ha svårt att veta hur-man tar sig upp

 LALALALALALALALALALALALAAAAAALAAAAAAAAA

 Skridskor skulle båda prova
Men det blev en enda rova
Usch ja…

 Om man skall bli isprinsessa
Skall man sina skenor vässa
Bäst så

 Men skönt att slippa gapig apa
Som stod där o skrek o gapa

 Viii skiter i jössa
OOO
Gör dina åttor själv

 Dra sen neeer din gamla mössa
OOO
Så vi slipper se dig
Kära Susanne

 LALALALALALALALALALALAAAAAAAALAAAAAAAAA

 Linda sov ju fram till middan
Bredvid henne satt ju-Riddarn
O vänta

 Riddarn i pyjamas satt
Sitt svärd o sköld han med sig tatt
Han längta

 Till-hon skulle vakna till
För honom stod nog tiden still

 Vi går o leker
OOO
Som Robin Hood en stund

 Sommarsolen steker
OOO
Men idag är riddarn
lite mer rund !!!

 LALALALALALALALALALAAAAAAAALAAAAAAAAAA

 Anna ville rymma då
Hon ner för backen börja gå
Till killen

 På smebacken kan ingen va
För pappas mat var inte bra
som sillen…

 Klampa med bestämda steg
Med väskan högt o sedan skrek

 JAAAG skall nu rymma
OOO
Kommer aldrig hit igen

Jag skall gå och mig gömma
OOO
Mamma kommer hit o
Hämtar mig sen

 LALALALALALALALALALAAAAAAALAAAAAAAAAAA

 En spökis blev det alltid sen
Då blev vi kompisar igen
Tror jag!!!

 Skratten rungade så gott
Ni båda somnade så flott
Tror jag!!!

 Jag somnade ju före er
Så jag vet inte något mer

 De kallas döttrar
OOO
Med 7 år mellan sig

 På-dom jag aldrig tröttnar
OOO
De är det goaste för mig

 LALALALALALALALALALAAAAAALAAAAAAAAA

 Med goe mad o goe dricka
kränger vi te vi faur hicka
Skaul dau

 Jag vill gärna för dom skåla

O att vi nu alla vråla

SKAUL DAU

 Festen håller länge till
Så länge som vi önska vill

SKAUL pau er alla

OOO

Vi häller opp igen

 Skaulen ska skalla

OOO

All hue värk det tar vi sen

 SKÅÅÅÅL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0